Brugernavn:
Password:

Glemt dit password?

Opret dig som bruger

Forum

Alle kategorier > Jagtudstyr > Riffel > Cal 300wm
Indlæg i alt: 5 - Sider (1): [1]
Forfatter: Peter Knudsen
Indsendt: 01. dec. 2009 - 21:08
Emne: Cal 300wm
Hey..
Er der nogen der kan anbefale en kugle til råvildt i cal300wm uden den "smadrer" dyret for meget og er der nogen der har erfaring med Lapua`s Natiralis 11g også i cal300wm? Med venlig jægerhilsen
Peter
Forfatter: Thomas Kristensen
Indsendt: 02. dec. 2009 - 23:20
Emne: re: Cal 300wm
Jeg har skudt en del råvildt med cal. 300wm med lidt svingende resultater...

lapua mega, oryx, swift scriocco og nosler bs tip laver store huller

swift a-frame 13 gr, nosler accubond 13 gr, barnes tsx 13 gt laver fine små udgangshuller godt en 5 krone

lapua naturalis 11,7 gr har jeg kun skudt 2 stk råvildt med, en med et lille udgangshul og en med et der efter min mening var for stort...

venlig hilsen
Thomas
Forfatter: Peter Knudsen
Indsendt: 25. jan. 2010 - 16:24
Emne: re: re: Cal 300wm
Hej Thomas eller andre..
Thomas ang de kugler du anbefaler som kan bruges hvilken vil du så anbefale selv? Jeg har prøvet at kigge på Norma`s hjemmeside men kan ikke finde de benævnte kugler i 13gr. Og hvad er et for stort udgangs hul efter din mening? Jeg snakker om i forbindelse med Lapua`s Naturalis 11,7gr. Jeg har forresten købt mig en Sauer 202 Jaguar Elegance hvis det er til nogen hjælp.
Med venlig hilsen
Peter
Forfatter: Kasper Øland Hansen
Indsendt: 09. jun. 2010 - 21:18
Jeg skyder selv med lapua Naturalis men med en 338 Lapua mag. 15grams.
og den laver et hul lidt større end en femmer. men vis du skyder rene hjerte/Lunge kugler
Altså skyd lige bag køllen så er det efet min menig lige meget vor stort hullet er. det gælder vel om et hurtigt drab og min. kødødelæggelse. og der er ikke meget på de ribben der forsvinder.
Forfatter: BlaserGun
Indsendt: 07. aug. 2010 - 07:44
Jeg har prøvet Barnes TSX og Swift A-Frame begge i 180 grain og begge uden svineri
Du skal være logget ind for at kunne oprette indlæg i dette forum.

Dagens billeder på Netnatur.dk

Jagtformidling

Nuværende situation
05 Sep 2010

Mest skyet
15°C
Solopgang 6:21 am
Solnedgang 7:53 pm