Brugernavn:
Password:

Glemt dit password?

Opret dig som bruger

Forum

Alle kategorier > Jagtudstyr > Våben og ammunition > Amunition til sortbjørn kal 308w
Indlæg i alt: 2 - Sider (1): [1]
Forfatter: Erik. F.
Indsendt: 11. jan. 2010 - 19:54
Emne: Amunition til sortbjørn kal 308w
Hej.

Jeg har over et par år stille og roligt sat en lille sjat penge af hver måned så jeg kunne komme til Canada og skyde mig en Sort bjørn.

Nu er rejsen så endelig bestilt og jeg står og skal over til B.C. tæt på Vancouver her til maj. Det er jo i sig selv ikke dårligt når man nu har glædet sig i et par år.

Jeg skal højst sandsynligt ikke ud og skyde storvildt igen efter den her tur så jeg vil ikke indvistere i en støre riffel.

Så er det på plads.
Jeg står og skal vælge noget ammunition.
Dem jeg har i tankerne er:

Norma.
Swift A-Frame 10,7g, Oryx 11,7g, Alaska 11,7g, Nosler Partition 11,7g,

Jeg vil helst have en Norma kugle fordi deres ballistik sektion er rar at have med at gøre når man skal skyde ind. Og man har en rigtig god idet om hvor langt ude man kan holde lige på.
Men det er ikke meget jeg kan finde ud af om de forskællige kugler.

Forfatter: Bo Rodam
Indsendt: 21. jan. 2010 - 09:24
Emne: re: Amunition til sortbjørn kal 308w
Hej Erik.
Jeg skød sortbjørn for 12 år siden.
Sortbjørne er ikke særligt skudstærke, så du behøver ikke en meget hård kugle som Swift A-frame, der er chance for at den slet ikke ekspanderer hvis du ikke træffer knogler.
Jeg ville bruge Nosler Part., den går du aldrig fejl af.
Jeg brugte selv Norma Vulcan i fabriksladet, det var inden jeg begyndte på genladning.
Jeg skal til august til Sibirien på bjørnejagt og tager Nosler Partition med. Den har jeg brugt over hele verden og den har aldrig svigtet mig.
Knæk og bræk derovre
Du skal være logget ind for at kunne oprette indlæg i dette forum.

Dagens billeder på Netnatur.dk

Jagtformidling

Nuværende situation
08 Sep 2010

Delvist skyet
16°C
Solopgang 6:26 am
Solnedgang 7:46 pm