Antlers, der står bag figursyet tøj til kvindelige jægere, udvider shop-udvalget

Antlers, som har specialiseret sig i design af tøj til kvindelige jægere, udvider webshop med bredere sortiment 

Antlers.dk, der har specialiseret sig i jagttøj til kvinder udvider sortimentet med endnu flere produkter til aktive kvinder, der går på jagt eller på anden måde har et aktivt udeliv. Men for dem, som ikke allerede kender Antlers, der startede i 2017, her lidt om baggrunden. 

– Hvorfor vi startede? Ja, det svar ligger nok lige for. Min datter Kristina,  der er jæger, savnede et større udvalg af jagttøj for kvinder og da vi begge arbejder indenfor tekstil, lå projektet med Antlers lige for. 

Det forklarer Marianne Lorenzen der er indehaver af firmaet Antlers, der satser på jagt- og outdoortøj til kvinder, der sætter pris på kvalitet og kvindelige pasformer.

Et brand, der på det vidtspændende marked for jagttøj udmærker sig ved udelukkende at designe og producere tøj til kvinder, der går på jagt. 

– Vi er begge passioneret omkring tøj og jagttøj, men har forskellige indgange til vores samarbejde og på den måde supplerer vi hinanden godt. 

– Min datter arbejder i det daglige som indkøber i tekstilbranchen og den funktion nyder vi godt af i Antlers, når vi skal have de rigtige metervarer hjem til den rigtige priser.

– Min egen baggrund er indenfor arbejdstøj og min rolle i Antlers er nok mere at præsentere nye spændende designs og metervarer til vores næste kollektion.

– Sammen har vi dog en god fornemmelse for branchens faldgrupper og en evne til at identificere et behov. Men ideerne kan også opstå i takt med, at vi får kendskab til nye metervarer. På den måde kan der opstå nye ideer. F.eks. har vi selv farve-designet vores eget camouflagemønster, som vi i dag har taget patent på, lyder det fra Marianne, der har valgt at tage udgangspunkt i den forholdsvis snævre gruppe af kvindelige jægere i Danmark.   

– Vi følge udviklingen inden for antallet at kvindelige jægere nøje, fortæller Marianne, som oplyser, at den samlede gruppe for kvinder med ret til at indløse jagttegn, nu er ca 17-18.000 personer. 

 

Ambitionerne i Antlers rækker dog ud over Danmark, og derfor har man valgt det ensprogede navn Antlers, der frit oversat betyder gevirer. 

– Vi er der  ikke helt endnu, men den internationale udvikling er begyndt og flere steder uden for Danmark er man begyndt at vise interesse for vores produkter. Bl.a. er Finland begyndt at aftage vores varer, som vi prismæssigt har valgt at ligge midt i markedet. Vi er ikke de billigste og ej hellere de dyreste.  

Geografiske afstande udgør ikke den barriere, som det gjorde tidligere og de to iværksættere betragter sig begge som meget online fokuserede.

Alligevel har de besluttet at åbne en slags åbent showroom i Herning. 

– En fysisk butik har været en god beslutning. Mange, har det vist sig, vil gene prøve tøjet inden de køber det. Og det kan være vanskeligt at forklare hvor lækkert vores tøj er, hvis de aldrig har haft det på. Samtidig lærer vi meget af vores daglige kontakt med vores kunder.

Læs mere på Antlers.dk

 

 

Den fysiske butik har dog ikke betydet, at Antlers har flyttet fokus. Det er stadig salget via onlineshoppen, der er i fokus. Dette har bl.a. betydet, at der er inddraget et bredere program fra andre brands med tøj og udstyr til både hundefolk og folk, der på anden vis bruger naturen og udelivet. 

På Antlers hjemmeside kan man se de er tilknyttet BSCI Code of Conduct, der er baseret på internationale arbejdsnormer, der skal beskytte arbejdstagernes rettigheder.

Antlers.dk

 

Del gerne artiklen hvor du ønsker...
Translate »