Lissen Marschall, kendt fra Løvens Hule og Siccaro, som bl.a. producerer tørredragter til hunde, fortæller her om den spændende tid før og efter deltagelsen i den populære TV-udsendelse
Af Siccaro
Løvens Hule tur-retur
Mange danske hundeejere kender problemet med at skulle håndtere en våd hund inden den lukkes ind i bilen eller huset. Gennem tiderne har der været forskellige kreative løsninger, men den mest effektive løsning blev afsløret i Løvens Hule i starten af januar 2020.
I det populære program på DR blev tørredragten og tørremåtten fra Siccaro præsenteret. Og da mange hundeejere kunne se, at produkterne løste et hverdagsproblem for dem, besluttede de sig for at købe.
”Der har været en utrolig stor interesse for vores produkter i Danmark siden vi præsenterede dem i Løvens Hule.”
Det siger Lissen Marschall, der er stifter af Siccaro. Hun forklarer, at både forhandlere i fysiske butikker såvel som on-line shops har øget deres salg fordi flere danskere nu kender til produktet.
Uforudsigelig vej
Vejen frem til Løvens Hule har været lang og fyldt med både oplevelser og overraskelser for Lissen Marschall, der startede med at udvikle det utroligt absorberende materiale for 6 år siden. Men til en helt anden branche.
”Jeg brugte altid meget tid på at tørre mit kraftige hår, men håret bliver meget slidt og udtørret hvis man bruger for meget varme. Derfor tænkte jeg at der måtte være en alternativ og samtidig effektiv måde at tage fugten ud af håret på. Jeg udviklede Wet2Dry teknologien og det materiale, der i dag findes i tørredragterne,” fortæller Lissen.
Hun forklarer, at hun havde frisørsalonerne i baghovedet, da hun udviklede materialet, så man hurtigt kunne tørre kundernes hår, men det viste sig at behovet fra de våde hunde var langt større – og så rettede hun sit fokus mod dyresektoren i stedet. Det har hun ikke fortrudt.
”Når man kommer fra en opfinderfamilie, så ved man, at vejen mod mål aldrig er den direkte. Der er så mange faktorer, der spiller ind, som ikke kan forudsiges, og i sidste ende gælder det om at finde et produkt, der løser et problem, der er stort nok til at kunder gerne vil betale for at få det løst,” siger Lissen.
Corona virus
Det er svært at læse en artikel i denne tid, hvor den ødelæggende Corona-virus ikke bliver nævnt.
Denne artikel er ingen undtagelse, for nedlukningen af mange lande, påvirker også salget af Siccaro produkter. Mange mennesker holder sig hjemme og går ikke i butikker for at handle andet end de mest nødvendige ting.
”Ja, det er lidt underligt. For sjældent har så mange mennesker haft så meget tid til at gå ture med deres hunde i den friske luft, så behovet burde være der. Måske skal vi bare håbe på lidt mere regnvejr,” slutter Lissen med et skævt smil.