Ny Subaru XV kan nu prøvekøres hos forhandlerne

Den nye Subaru XV – med integreret elmotor og et hidtil uset niveau i standardudstyr – kan nu ses og prøvekøres hos forhandlerne

Af Subaru.dk 

Udviklingsingeniørerne har beholdt det bedste i den nye Subaru XV, men også haft frie hænder til målrettet optimering med blandt andet en ny platform, en integreret elmotor og et hidtil uset niveau i standardudstyr. Nu er den i Danmark.

Mange bilkøbere kender oplevelsen, når de besøger en forhandler, og prisen på bilen bliver højere og højere i takt med, at der bliver sat kryds i udstyrslisten.

Sådan er det ikke hos Subaru. Her begynder basismodellen dér, hvor andre mærker for længst er i gang med ekstraudstyret.

Det gælder også Subaru XV, hvor billigste model – Subaru XV Active – er pakket med så meget udstyr som standard, at mange konkurrerende mærker bliver dyrere, når det hele lægges sammen. Dertil kommer lave ejeromkostninger, legendarisk driftssikkerhed og en høj gensalgsværdi.

Det er Subarus erklærede mål at bygge verdens sikreste biler, hvor ingen kommer til skade i – og af – en Subaru. Noget kunne tyde på, at det er ved at lykkes, for Subaru XV har i lighed med den nye Forester allerede fået topkarakterer i alverdens sikkerhedstest, herunder den strenge Euro NCAP.

Subaru XV har endda sat ny rekord for sikkerhed og fået tildelt en ”2016-2017 Grand Prix Award” for den højest noterede rating nogensinde (199,7 point) i JNCAP, som er den japanske version af Euro NCAP kollisionstesten. Du får køreglæde forærende, som ikke går på kompromis med sikkerheden.

Det er snart nogle år siden, at Subaru lancerede EyeSight assistentsystemet i Subaru Outback. Senere har det fundet vej til Forester, og nu er det standard i den nye Subaru XV. EyeSight er gennem årene blevet løbende forbedret og hører stadig til de bedste systemer af denne type på markedet.

Der ligger mere end 30 års forskning og udvikling bag EyeSight, og biler med EyeSight er involveret i mindre end halvt så mange ulykker, som biler uden. Kollisioner bagfra er faldet med 84 procent.

EyeSight er som et par ekstra øjne, der holder styr på trafikken op til en hastighed på 180 km/t. Systemets hjerte er det stereokamera, der sidder beskyttet bag forruden. Systemet har flere funktioner, og føreren vælger selv, hvilken eller hvilke der skal være aktiveret på turen.

Lyder det kompliceret? Det er det ikke i daglig brug, hvor EyeSight-systemet hurtigt bliver en uundværlig assistent.

Den nye Subaru XV bygger på Subarus nyeste platform, der gør bilen let, stiv og køreglad. Platformen har også gjort plads til en integreret elmotor i gearkassen, der bliver ladet op under kørsel.

Den hjælper til ved acceleration og terrænkørsel, og den bidrager til en bedre brændstoføkonomi. Subaru har med eBoxer kort sagt valgt en løsning, hvor elmotoren giver mest mening for dit reelle kørselsmønster.

Det tager tid at gennemgå alt det udstyr og den teknologiske innovation, der er bygget ind i den nye Subaru XV, men når man slipper den løs på vejene og ude i terrænet, giver det hele mening.

Den nye Subaru XV er et markedets mest interessante tilbud til aktive par og familier, der vil have mest muligt ud af hverdag og fritid.

Subaru XV er robust som få, driftssikker, velkørende og en klassevinder i sikkerhed. Bag rattet giver det tryghed og selvsikkerhed, når turen går sydpå i høj fart, ud på nye eventyr i terrænet eller på indkøb i supermarkedet og varehuset.

Subaru har en 2-liters eBoxer med integreret elmotor ved gearkassen og i alt 150 hk under motorhjelmen. Den må trække op til 1270 kg og har som standard både Apple CarPlay og Android Auto.

Ny Subaru XV inkl. Active-pakke: 409.900,-

 

Del gerne artiklen hvor du ønsker...
Translate »