Logo med to sværd efter den første danske vikingekonge forbliver ligesom adresse, CVR-nummer og ejergruppe identisk selvom det nye danske brand VikinX ændres til det beskyttede brand Shaggy Breeches
Af Netnatur. Foto: Shaggy Breeches Annonce
Shaggy Breeches er et nyt dansk navn, som både jægere og andre med interesse for natur og udeliv vil se meget mere til i fremtiden.
Det er der næppe tvivl om, da virksomhedens filosofi om at producere tøj, der passer til den almindelige jæger og naturbrugere, allerede har vist sig bæredygtig.
I dag markedsføres det nye brand med de krydsede vikingesværd allerede i en lang række lande – både i og udenfor EU.
Læs mere:
NYT DANSK TØJMÆRKE TIL JAGT OG OUTDOOR
Fra årsskiftet sker der dog en ændring i firmaets signal ud ad til. De to krydsende vikingesværd, der anvendes i logoet, forbliver det samme. Også CVR- nummer, ejergruppe og fysiske adresse fastholdes. Men navnet ændres fra VikinX til Shaggy Breeches, som betyder specielt tøj.
Denne beslutning er fundet mest hensigtsmæssigt i forhold til virksomhedens ambitionsniveau.
Firmaet har nemlig et ønske om at beskytte sit brand og det har vist sig vanskeligere end de havde regnet med.
– Desværre kunne vi ikke opnå eneret på ordet VikinX i minimum hele EU og derfor har vi måtte ændre navn. Det har været en lang proces, men nu er vi videre og vi ser meget frem til at udvikle os under navnet Shaggy Breeches.
Det fortæller Max Lidegaard, CEO som tror på, at overgangen til det nye brand kommer til at foregå relativt gnidningsløst.
Logo er jo det samme og allerede først i november orienterede vi vores forhandlere og distributører om, at vi fra årsskiftet vil markedsføre vores tøj under samme logo, men under nyt navn.
Den beslutning har de taget godt imod. Den samme reaktion forventer vi fra vores slutbrugere, da vi fastholder vores kurs og fortsat vil producere tøj, der placerer sig samme sted i markedet, som en VW Passat. Altså tøj til fornuftig pris og kvalitet og som vil overraske de fleste positivt, slutter Max Lidegaard.
Hele essensen af Shaggy Breeches bliver et symbol på skabelsen af noget unikt og i forlængelse hertil fortsætter vi naturligvis også med vores vikingeskib med Dannebrogs sejlet som baggrund på etiketter, hangtags, fodtøjsæsker mm.
Fremover bliver logoet med et tiltagende fokus på blot at have krydset med sværdene på tøjet, da vi tror på at fremtiden er mere diskret branding, og samtidig vil vi gerne fremhæve dette lille logo, da det er lavet ud fra den danske Vikingekonge Gotfreds originale sværd fra 800-tallet.
Inspiration til beklædningen og fundamentet for vores eksistensgrundlag forbliver med et intenst fokus på fortsat at presse grænserne, konstant udvikle og udfordre opfattelsen af traditionel outdoorbeklædning – dette kommer i sær til syne i vores nye kollektioner, hvor vi har udvidet med et bredere sortiment til kvinder og samtidig åbner op for en helt ny kollektion til børn.
Historien bag det nye navn
Inspirationen skal spores langt tilbage i vores barske forfædre. Sagnet om Ragnar Lothbrok, en dansk vikingekonge, er i dag mere kendt en nogensinde, og den måske mest i koniske del af hans legende er hans kamp for den svenske prinsesse Thora, som gjorde ham til en kendt kriger i norden.
Kampen for hendes kærlighed, er den, der har affødt vores nye navn.
Ragnar skal i kamp mod lindormen – en kæmpe slange – for at få lov til at gifte sig med prinsesse Thora. Til kampen i fører han sig nogle usædvanlige bukser for bedre bevægelighed og fleksibilitet. Derefter ruller han sig i tjære og sand, og til sidst dypper han sig i en i skold sø, så bukserne fryser til is. Da han slås med lindormen, kan dens gift og hugtænder ikke trænge i gennem Ragnars særprægede beklædning, og han besejrer uhyret. Grundet det usædvanlige, men uigennemtrængelige tøj, som Ragnar bar, gav hans nye svigerfar ham tilnavnet Lothbrok eller “Shaggy Breeches”.
Historien vidner om at lidt kreativitet, vilje, erfaring, og en omgang unik beklædning er alt der skal til for overkomme selv de største udfordringer. Således indkapsler historien alle vores værdier i firmaet.
Lad intet stå i vejen for eventyret.