Intet menneske skal miste livet i et trafikuheld, som involvere en ny SUBARU. Det er målet for japanske Subaru, som satser endnu mere på avanceret mobil-kommunikation

Af Subaru

Via avanceret mobil-kommunikation til styring af helt eller delvis automatiseret kørsel har Subaru sat sig det det mål at intet menneske skal miste livet t

2030 skal ingen miste livet i trafikken i en SUBARU

For mange er 2030 langt ud i fremtiden, men fremtiden er lige om lidt, hvis man skal nå sit ambitiøse mål om til den tid, at have bortelimineret trafikdrab.

Derfor har den anerkendte japanske producent af sofistikerede kvalitetsbiler, SUBARU Corporation, etableret et samarbejde med SoftBank Corp. baseret på anvendelsen af avanceret mobil-kommunikation til styring af helt eller delvis automatiseret kørsel.

Subarus har sat sig som mål, at i 2030 skal intet menneske miste livet i et trafikuheld, som involvere en ny SUBARU, hverken bilens fører og passagerer eller andre trafikanter, herunder også fodgængere og cyklister.

Den ambition skal realiseres gennem anvendelse af femte generations mobil telefoni (5G) og være baseret på C-V2X standarder, som linker køretøjer til en række elementer, herunder andre køretøjer, transport-infrastruktur, netværk og fodgængere ikke mindst.

Subaru og sikkerhed i trafik

SUBARU Impreza SPORT er en af de biler, der vil blive benyttet til det ambitiøse udviklingsarbejde, som i 2030 skal sikre, at ingen mister livet i trafikuheld, der involverer en ny SUBARU.

Allerede denne vinter igangsættes det praktiske arbejde på SUBARU Test & Development Center i Bifuka-cho på Hokkaido i Japan.

Det inkluderer opbygningen af et 5G miljø med specifikationer, der foruden 2-CVX også kan håndtere de første G5 præstationsniveauer og netværks funktioner, i overensstemmelse med LTE-standarden.

Når det er på plads, går man i gang med regulære forsøg relateret til køre-assistent systemer og automatisk virkende selvkørende teknologier.

SUBARU FORESTER E-BOXER FÅR TOPKARAKTER I
EURO NCAP

I øvrigt har Subaru længe været langt fremme i skoene med avancerede sikkerhedssystemer som f.eks. EyeSight, der styrer det automatiske nødbremsesystem og i praksis har medvirket til, at antallet af påkørsler er faldet med hele 84 procent.

 

Del gerne artiklen hvor du ønsker...
Translate »